Badan Latihan Dakwah Islamiah (BALADI)
Assalamualaikum. Kami gembira anda bersama kami. Daftar Baladian Di Sini!!!
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Gallery


Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» Salam ukhuwah fillah
by adeq Tue Dec 18, 2012 10:03 am

» borak blogspot..
by abdullah zubair Sat Sep 08, 2012 2:16 am

» Salam Ta'aruf
by remaja sufi Thu Sep 06, 2012 11:05 pm

» Avacs Live Chat
by not Mon Jun 11, 2012 9:29 pm

» KERANA CINTA...AKU TOLAK MAULID!
by mada crew Fri Feb 18, 2011 3:52 am

» apakah hukum mempelajari bahasa arab??
by mada crew Fri Feb 18, 2011 3:14 am

» أشهد أن محمدا عبد الله ورسوله.
by mada crew Thu Feb 17, 2011 5:19 am

» MARI MENGENAL SAHABAT SAHABAT RASULULLAH ALAIHISSALAM.
by mada crew Wed Dec 22, 2010 7:24 pm

Affiliates

Salam perantau

View previous topic View next topic Go down

Salam perantau

Post by Admin on Sun Jan 06, 2008 1:22 am

salam dari perantauan. moga dapat berkongsi sedikit pengalaman hidup di perantauan..
avatar
Admin
Webmaster

Number of posts : 25
Location : Pulau Melaka, Kelantan
Points : 3
Reputation : 1
Registration date : 04/01/2008

View user profile http://baladi.niceboard.net

Back to top Go down

Re: Salam perantau

Post by Ustaznun on Mon Sep 08, 2008 4:01 am

Erm, ini untuk oversea shj ke? atau melibatkan dlm Malaysia skali?

Ustaznun
Admin

Number of posts : 9
Age : 32
Location : Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, Johor
Points : 0
Reputation : 0
Registration date : 08/09/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Salam perantau

Post by Admin on Mon Sep 08, 2008 4:29 pm

Ustaznun wrote:Erm, ini untuk oversea shj ke? atau melibatkan dlm Malaysia skali?

Ruangan ini khas untuk mereka yang berada di perantauan..
terutama di oversea @ luar negara.. klu yg brada di malaysia ingin
berkongsi bersama kami pun tiada masalah asalkan anda dapat bersama
berkongsi pengalaman ketika berada di perantauan untuk adik-adik di MADA
kita mengetahui suka duka berada dalam dunia yang berbeza... Basketball
avatar
Admin
Webmaster

Number of posts : 25
Location : Pulau Melaka, Kelantan
Points : 3
Reputation : 1
Registration date : 04/01/2008

View user profile http://baladi.niceboard.net

Back to top Go down

Re: Salam perantau

Post by al amran on Sun Sep 14, 2008 10:53 am

salam perantauan kpd kwn2 y blajar kt jordan.... Very Happy

al amran
Sahabat Baru BALADI
Sahabat Baru BALADI

Number of posts : 1
Age : 30
Location : irbid,jordan
Points : 0
Reputation : 0
Registration date : 14/09/2008

View user profile

Back to top Go down

Re: Salam perantau

Post by PiToS on Tue Sep 30, 2008 1:41 pm

salam buat adik2 di MADA dan kawan2 seangkatan yang mengenali saya.. salam perantauan buat semua kawan2 yang studi kat negara orang... Smile terus terang studi kat negara orang memang penuh cabaran... masalah bahasa memang jadi masalah yang utama... tapi semua tu xkan jadi masalah jika kita sentiasa tekadkan hati kita, belajar kerana Allah... kerana kita kene ingat, dimana bumi kita pijak, ia tetap bumi Allah.

saya sendiri, alhamdulillah, ditawarkan untuk sambung belajar dalam bidang Medic kat universiti andalas di Padang, indonesia... x laa jauh sangat, seberang selat je. tapi budaya dan cara hidup disini memang sangat berbeza. ditempat saya, budaya minang menjadi cara hidup disini. bahasa nya juga pada mulanya susah untuk difahami... lama2, terbiasa Smile satu masalah yang paling besar studi kat sini, ialah masalah imigresen... kita sedia maklum, indonesia memang terkenal dengan masalah birokrasi dan korupsi... jadi studi kat sini, pelajar2 malaysia kat sini memang selalu 'presure' bila timbul soal imigresen.. nak balik malaysia, tak boleh main balik. kene minta kebenaran dulu dari pihak imigresen sana... kalau tak, visa belajar kat sana boleh terbatal...

kalu kita lihat, belajar kat mana pun, sama je risiko dan suka duka nya... yang penting.. ape sebenarnya matlamat kita dan sasaran kita dalam menuntut ilmu tu.. Smile bagi adik2 yang studi kat MADA, studi lah rajin2.. capailah cita2 setinggi mungkin...

PiToS
Sahabat Baru BALADI
Sahabat Baru BALADI

Number of posts : 1
Age : 32
Location : University Of Andalas, Padang, Indonesia.
Points : 0
Reputation : 0
Registration date : 30/09/2008

View user profile http://www.mylife-fir.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Salam perantau

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum